Gå til sideindhold

INTRODUKTION TIL DIGITAL KAMPAGNEUGE

#VærTjekketPåNettet

 

SSP/Ungeteam Vesthimmerland har udarbejdet kampagnen #VærTjekketPåNettet, som afvikles i uge 47. Vi har i den forbindelse allieret os med flere af kommunens skoler for, at sætte større fokus på digital dannelse, eftersom digitale og sociale medier er kommet for at blive. Det er derfor vigtigt, at give børn og unge evnen til at forstå, og bruge, digitale medier, evnen til at reflektere kritisk over digitale medier, deres indhold og opbygning, samt evnen til at forstå, hvordan man opfører sig socialt acceptabelt på digitale medier. Ugen skal også være med til, at klæde forældre og fagpersoner på til, at understøtte børn og unge heri, da de er de rollemodeller, som børnene spejler sig i.

 

Kampagnematerialet som anvendes på skolerne, består af:

  • #VærTjekketPåNettet dialog brætspil – udviklet af SSP/Ungeteamet.
  • #VærTjekketPåNettet videokonkurrence for 5. – 7. årgang, hvor dommerne vil være Borgmester Per B. Laursen, Forebyggelsesbetjent Henrik Husum og Inge Agerholm Thorup fra DR Ultra.
  • ”Dit liv på Nettet” – et undervisningsmateriale udviklet af SSP Aalborg og Center for Digital Pædagogik.
  • Digitale forældreoplæg med fem råd til sikker internetadfærd, og til hvilken rolle, forældrene spiller i den sammenhæng.

Reklamefilm for #VærTjekketPåNettet:

https://youtu.be/yuccXWgba2A

 

 



Senest opdateret 23.11.2021 15:18 af PLA